Pressrelease 2020-01-06

Two female coworkers with laptops working together in the lounge area at Bombayworks Stockholm office

Organizational changes within AW Group and AW X. As of the 31:st of January, AW Group will make changes.

The need to have two separate companies have since the launch of AW X in 2016 been reduced. Therefore AW X will be removed as a unit and the companies within AW X will be moved to be under the umbrella of AW Group. As a consequence and to create a stronger family bond, all companies will legally add AW ahead of the company name.

Academy will, therefore, be named AW Academy followed by country as follows.

AW Academy Sweden

AW Academy Norway

AW Academy Finland

AW Academy Germany

The change will be made on February 1:st 2020.

Any inquiries regarding the change should be directed to Frida Ericson, Head of Marketing AW Academy Group frida.ericson@academy.se

Mer på temat

#i-media

2020-03-02
Fredrik Bardon ny Sverige-vd för AW Academy

Academic Works systerbolag AW Academy utser Fredrik Bardon till ny Sverige-vd. Han tar över efter medgrundaren och tidigare vd:n Emelie Wetterwik som går vidare i karriären efter nio år i koncernen.

2018-11-27
Academy tar ett nytt grepp i utbildningsbranschen

utbildning.se har gjort en intervju med vår vd Emelie Bernhardsson för att bättre förstå Academys verksamhet och hur vi jobbar med kompetensutveckling.

2018-03-28
IT-branschen uppmärksammar EVRY Consulting Academy

På tolv veckor kommer vi utbilda kursdeltagare inom affärssystemen IFS Applications och Unit4 Business World för EVRY Sverige. Nu kan ni dessutom läsa om vårt samarbete i tidningen IT-branschen!

2017-12-04
Academy i Vd-tidningen

Micael Holmström, VD på Academy har blivit intervjuad av Vd-tidningen. Läs hans tips om hur vi bör jobba med kompetensutveckling och hur företag går under om de inte tar hand om intern kompetens.

2017-02-16
Hogia först i Västsverige med eget Accelerated Learning Program

Hogia känner på samma sätt som många andra företag av svårigheten att hitta IT-kompetens. Därför tar de hjälp av Academy med att rekrytera och intensivutbilda 10 personer till systemutvecklare. Detta är det första Accelerated Learning Program Academy gör på Västkusten, rekryteringsprocessen pågår under våren och utbildningsstart är 7e augusti.