Gör urvalstesten

Konsulter från 

Academy for Salesforce

Salesforce
Santander
Columbia Road
Tele2
Xceed
TietoEVRY

Academy for Salesforce

Observera att rekryteringen till detta program är slutförd och du kan därför inte längre söka till programmet
Är du en kreativ person som vill jobba i en IT-miljö som inte enbart innehåller kod? Vill du hjälpa företag vidare i sin digitaliseringsresa och att jobba smartare med affärslösningar? Då ska du ta chansen när vi för tredje gången lanserar AW Academy for Salesforce. Under 12 intensiva veckor lär du dig Salesforce succéplattform, efter examen väntar en tillsvidareanställning via Academic Work med uppdrag hos ett av Salesforce partnerbolag; Xceed, TietoEVRY, Columbia Road eller Accenture i Stockholm eller Oslo alternativt hos en av slutkunderna; Santander eller Tele2 i Stockholm.

Nytt koncept!

Det här är ett nytt lärandeerbjudande från AW Academy, en utbildningsmodul på 3 dagar med tillhörande studieavgift för dig som vill boosta dina redan befintliga kunskaper. Time to Upskill!

Lämna din ansökan senast:

Last day to apply:

Examen:

Graduation:

Start:

2021-03-31

2021-01-11

Varför ska du lära dig Salesforce-plattformen?

Salesforce är en molnbaserad CRM-plattform och beskrivs idag som ett av världens mest innovativa företag av bland annat Forbes. Fler än 150 000 företag världen över använder idag plattformen och behovet av Salesforceexperter fortsätter öka. Efter utbildningen kommer du i rollen som IT-konsult inom Salesforce driva och delta i workshops för att förstå kunders behov, för att sedan bygga och anpassa Salesforce-plattformen efter detta. Det innebär att du kommer jobba med både IT-arkitekter och utvecklare för att anpassa plattformen enligt de behov som finns och även utbilda super users i hur man använder plattformen på bästa sätt. I rollen ingår även en stor del egen kompetensutveckling med kontinuerliga certifieringar.

Nyfiken på rollen? Läs om alumnerna Sebastian och Jenni som berättar mer om deras vardag som Salesforcekonsulter.

Om Accelerated Learning och utbildningsinnehållet

Programmet är framtagen tillsammans med Salesforce och deras partnerbolag, och förbereder dig för att direkt efter examen kunna jobba med plattformen. Intensivutbildningen bedrivs i bootcamp-format under 12 intensiva veckor. Utbildningen sker med utgångspunkt i metodiken Accelerated Learning, vilket innebär högt tempo, kortare teoretiska genomgångar och mycket praktiskt arbete. Precis som i arbetslivet kommer du jobba både enskilt och i grupp tillsammans med de andra konsulterna i klassen. I detta program kommer du även ha norska konsultkollegor då ett par av platserna är reserverade för norska deltagare som efter utbildningen ska jobba hos Accenture. Din utveckling är viktig för oss på AW Academy. Därför kommer du under utbildningen få stöttning från lärare och ha avstämningar med programansvarig på AW Academy för att se så du hänger med tekniskt och att du mår bra. Återkommande kommer du även genomföra quiz och tester för att du själv ska hålla koll på din egen utvecklingskurva och nå Learning Outcomes för programmet.

Lärandet börjar med förstudier fyra veckor innan utbildningsstarten för att skapa samma förförståelse för samtliga deltagare på programmet. Förstudiematerialet delas ut under uppstartskvällen och är startskottet för din och klassens resa mot en ny karriär.

Utbildningsinnehållet i korthet:

  • Introduktion till Salesforce-plattformen
  • Programmering i Apex
  • Konfigurering och migrering av system
  • Hantering av databaser
  • Business Mindset och rollen som konsult
  • Självledarskap och kommunikation

Under utbildningen kommer du även göra fyra certifieringar i Salesforce som heter Administration Essentials, Sales Cloud Consultant, Marketing Cloud Administrator och Marketing Cloud Email Specialist. Avslutningsvis genomförs ett examensprojekt under de två sista veckorna då man jobbar med verkliga kundcase och har möjlighet att specialisera sig inom plattformen.

Som en följd av Coronapandemin kommer denna utbildning ske helt online och remote vilket innebär att du som deltagare deltar via digitala verktyg hemifrån. Utbildningen är lärarledd och ni kommer träffas i ett digitalt klassrum måndag-fredag kl. 9-17. Läs mer om detta i FAQn till vänster.

Såhär går ansökningsprocessen till

För att söka till programmet behöver du vara över 18 år och har goda kunskaper i svenska och engelska. Inga andra förkunskaper krävs! Academic Work ansvarar för rekryteringsprocessen som börjar med tester för att se om du har vad som krävs för att lära dig rollen som Salesforcekonsult på 12 veckor – är du redo för en ny karriär? Gör testen här! Efter examen väntar en tillsvidareanställning via Academic Work med uppdrag via Salesforce nätverk av partnerbolag eller slutkunder i Stockholm.

Salesforce
Salesforce är erkända som ett av världens mest innovativa företag och har blivit hyllade världen över för sina molnbaserade CRM-plattformslösningar. Salesforce grundades 1999 och har sitt huvudkontor i San Fransisco men finns idag med kontor världen över där fler än 150 000 företag använder deras plattform. Inte nog med att de blivit hyllade som ett av världens mest innovativa företag av Forbes så kammade de även hem första platsen på Fortune’s lista med topp 100 företagen att jobba på.

Santander
Santander Consumer Bank är en del i den globala bankkoncernen Banco Santander, en av de största bankerna i både Europa och världen med 107 miljoner kunder i över 45 länder. Santander har under de senaste tio åren utsetts till världens bästa bank tre gånger. I Sverige har vi 440 000 kunder och erbjuder sparkonton, privatlån, betal- och kreditkort samt lån och leasing för fordon. Santander i Sveriges har cirka 450 anställda och har kontor i Solna.

Columbia Road
Columbia Road är det ledande digitala säljkonsultföretaget i Norden bestående av över 100 medarbetare. Vi hjälper företag att öka sina intäkter och få fler kunder i den digitala tidsåldern. Vi är konsulter som fokuserar på fullstackutveckling och design för e-handel, growth hacking, marknadsföringsteknik och digital strategi. Vi har hjälpt hundratals kunder från små start-ups till stora företag med att vässa sina kunskaper inom digital försäljning och marknadsföring.

Tele2
Tele2 är Sveriges näst största telekomoperatör och samlar idag varumärkena Tele2, Comviq, Com Hem, Com Hem Play, Penny och Boxer vilka erbjuder mobiltelefoni, bredband, TV och playtjänster. Tele2 utmanar deras konkurrenter och marknaden, men framförallt sig själva. Tele2s mål är att skapa de smartaste produkterna och tjänsterna och därmed bidra till att skapa ett samhälle med obegränsade möjligheter. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Huvudkontoret ligger i Kista, Stockholm.

TietoEVRY
TietoEVRY skapar digitala fördelar för företag och samhälle. Vi är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Våra nordiska värderingar och vårt nordiska arv styr vår framgång. TietoEVRY har sitt huvudkontor i Finland och har omkring 24 000 experter anställda globalt. Bolaget tillhandahåller service åt tusentals företag och organisationer inom privat och offentlig sektor i mer än 90 länder. TietoEVRY omsätter årligen cirka 3 miljarder euro och aktierna är noterade på NASDAQ i Helsingfors och Stockholm samt på Oslo Børs.

No items found.